MEDIA, COMUNICAZIONE PUBBLICA E SOCIALE
Academic Year 2022/2023 - Teacher: GUIDO NICOLOSIExpected Learning Outcomes
To provide the basic tools in order to understand and implement a public and social communication campaign
Course Structure
Face-to-face teaching (e-teaching if needed under COVID 19 pandemics restrictions)
Detailed Course Content
Insititutional communication
Social communication
Social advertising
Social communication and social media
Textbook Information
- Dispense del docente sui principi fondamentali della comunicazione pubblica e sociale
- Alberto Contri, McLuhan non abita più qui? I nuovi scenari della comunicazione nell'era della costante attenzione parziale, Torino, Bollati Boringhieri
- Giovanna Gadotti, Roberto Bernocchi, La pubblicità sociale, Roma, Carocci
- Roberto Bernocchi et al., Comunicazione sociale e media digitali, Roma, Carocci, pp.27-65
Course Planning
Subjects | Text References | |
---|---|---|
1 | Definitions | Dispense del docente |
2 | Social advertising basic tools | Giovanna Gadotti, Roberto Bernocchi, La pubblicità sociale, Roma, Carocci |
3 | Social communication and social media | Roberto Bernocchi et al., Comunicazione sociale e media digitali, Roma, Carocci, pp.27-65 |
4 | New processes of social advertising | Alberto Contri, McLuhan non abita più qui?, Torino, Bollati Boringhieri |